Parkinsonforeningen ringer ud i oktober for at få flere medlemmer

Oprettet d. 02.10.2019

Parkinsonforeningen ringer til personer, som inden for den seneste tid har været i berøring med foreningen, f.eks. deltaget på et af vores kurser eller Parkinson Unity Walk. Vi ringer for at fortælle om det gode arbejde, vi laver, og så ringer vi for at høre, om I vil være medlemmer. 

Hvem ringer til mig?
Parkinsonforeningen samarbejder med et telemarketingbureau, The Call Company, som ringer på vegne af foreningen. Vi har i flere år haft et samarbejde med bureauet, så de kender vores arbejde godt, og vi har tillid til, at de ringer på en hensynsfuld måde. Der bliver altid ringet fra et kendt nummer – tlf. 30899810. 

Må jeg give personlige oplysninger over telefonen?
Du kan trygt oplyse dit registrerings- og kontonummer over telefonen og for at kunne oprette dig som medlem med en betalingsaftale, beder vi dig om disse oplysninger. Det er altid muligt at få et girokort tilsendt, hvis man hellere vil dette.

Hvorfor ringer vi?
Parkinsonforeningen er en medlemsorganisation, og vi er dybt afhængige af medlemmer og jeres bidrag til foreningen. Jo flere medlemmer vi er, desto større gennemslagskraft har vi. Midlerne skal gå til at dække nogle af foreningens kerneydelser:

  • Rådgivning: Foreningen tilbyder vores medlemmer professionelt og gratis telefonisk rådgivning. Rådgivningsteamet omfatter: Socialrådgiver, neurolog, sygeplejerske, fysioterapeut, talepædagog, ergoterapeut, diætist, psykolog og specialist i atypisk parkinson.
  • Oplysning: Foreningen udgiver 13 forskellige publikationer om Parkinsons sygdom. Vi udgiver et medlemsblad, Parkinson Nyt, fire gange årligt. Medlemsbladet læses af omkring 75 % af vores medlemmer.
  • Lokale aktiviteter: Foreningen har 15 kredse fordelt over hele landet. Under kredsene er der 71 klubber knyttet til en eller flere kommuner. Det er en meget aktiv forening, hvor der årligt er mere end 1.000 aktiviteter lokalt af social og faglig karakter. Landsforeningen yder tilskud til det lokale niveau.

Vores etiske retningslinjer for telefonisk fundraising
Når vi ringer til potentielle medlemmer, følger vi den gældende lovgivning på området, ligesom vi følger de regler og etiske retningslinjer for telefonisk fundraising, som vores brancheorganisation ISOBRO har fastlagt blandt velgørende organisationer. Det er vigtigt for os som forening, at alle samtaler afsluttes på en ordentlig måde, uanset om du ønsker at blive medlem eller ej.

Kontakt os endelig
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du er i tvivl om noget i forbindelse med et opkald, har haft en dårlig oplevelse, ikke ønsker at blive kontaktet i forbindelse med telemarketing e.l. Vores telefonnummer er 36350230, og telefonen er åben mandag til fredag kl. 10-14. Du kan også sende en mail på info@parkinson.dk.